Dnes se neustále hovoří na téma efektivita, správné plánování, snižování zmetkovitosti, správné vedení lidí. Mezi hlavní věci, o které mnoho firem v dnešní době usiluje, je zlepšení systému kvality. Začíná to zlepšením systému řízení organizace, tím se zvětší kvalita produkce a tím se zvýší i spokojenost zákazníků. Je zajímavé kolik firem mluví o tom, že zákazník je pro ně na prvním místě, ale naprosto nemají správně nastavené firemní procesy, natož systém kvality. Díky zavedení ISO certifikace se snižují náklady a naopak se zvyšuje výkonnost a samozřejmě zisk. ISO je velmi užitečné také ve zvýšení důvěryhodnosti společnosti vůči partnerům a institucím. Mnohé firmy jsou nuceni si certifikaci udělat z důvodu vyjádření jejich kvality a kompetentnosti z pohledu zákazníků, obchodních partnerů a dalších subjektů, které mají vazbu na jejich marketing, výrobu a další obory. Zvýhodňuje to tedy společnost před konkurenty. Dělají se také preventivní opatření, díky kterým se lze předem vyhnout případným chybám. Dívejme se tedy na proces certifikace ne jako na nutné zlo, které by měly mít všechny velké firmy, nebo firmy, které chtějí něco znamenat, ale jako na dobrý nástroj, který zvýší efektivitu lidí, výroby a dalších částí firemních procesů.